Razvija se Civilization IV, imaju dosta teškoća jer su ih napustili glavni programeri pa su napravili jedan oštar zaokret unutar programerskih timova. Interesantno je da prate što im predlažu fanovi pa je službena lista prijedloga teška 200,000 riječi. A ono najinteresantnije je, barem meni, da su odlučili iskoristiti Python u algoritamskim dijelovima koda što će biti osobito važno onima koji će izrađivati modove i uz pomoć njega programirati generiranje mapa, borbe, događaje, ponašanje igrača...Ako to dobro izvedu mogli bi se složiti fantastični moduli i moderska zajednica bi čvrsto zagrizla u taj privlačan zalogaj.
Nekoć sam na prvoj Civilizaciji ostavio i dane i noći. Nastavci koji su slijedili nisu me baš uspjeli privući, a i nemam vremena za igranje posljednjih 5 godina. Ali IV ću sigurno probati, znatiželja je prejaka. Samo...svi ti nastavci igara utope se u neku prosječnost i žive na staroj slavi. Orginalni tvorci igara su prodali svoje tvorevine ili su ih beskrupulozni poslovni ljudi nasanjkali. Otužno je gledati kako David Braben godinama pokušava stvoriti Elite 4, a ne miče se s mjesta.
Najavio sam da ću reći u čemu ću raditi slijedeću desktop aplikaciju, dvoumio sam se između Java i Mono platforme. Mono se pokazao kao dosta nestabilan pa ga zasad ostavljam po strani, ali pratim što se događa s njim. Java 5 (tj. 1.5.0) je donijela primjetno ubrzanje, ali na slabijim mašinama ipak zapinje. I? Razmišljao sam o jednom novom i neprovjerenom jeziku čiji kompajler još nije doživio 1.0 inačicu, ali sam odustao od te avanture jer se rok isporuke bliži. Pobjednik je na kraju postao Python. Već prije sam odlučio da ću koristiti GTK toolkit, baza je PostgreSQL, sva logika je u njoj pa će se Python koristiti samo za osnovno korisničko sučelje.
Ali korisnicima ipak neću ostaviti mogućnost da rade modove. ;-)